FANDOM

Rymdprojektet var ett av Hitlers många domedagsprojekt.[1]

ProjektetRedigera

FörberedelsernaRedigera

Projektet, som genomfördes i Hunte slottet i Österrike under ledning av bland andra professor doktor Herman von Klempt, gick ut på att kontakta de kroppslösa [1] Ogdru Hem[2] som svävar runt uppe i rymden och förmå dem att komma ner till jorden för att sprida död och förintelse. Historiskt hade det funnits människor med mycket ovanligt känsliga sinnen som hade kunnat komunicera med monsterna. För att kunna göra detta hade nazisterna letat upp huvudet på flera av dessa personerna, däribland Sankt Dominicus, Hugo av Cluny, Ambrosius av Milano och Edvard Bekännaren. Dessa huvud hade sen kopplats in till nazisternas kommunikationsutrustning.[1]

SlutskedetRedigera

20 mars 1939 gick projektet in i sitt slutskede. Kroppen av den döda Ernst Oeming hade förberetts och skulle skickas ut i rymden för att intas av Ogdru Hem och sedan återvända.[1]

Precis när rakten med Oemings kropp skulle skickas iväg stormades slottet av en trupp ledda av Lobster Johnson. Raketen skickades iväg men i tomultet öppnades inte taket på slottet vilket resulterade i att slottet till stora delar förstördes och samtliga där inne dog förutom von Klempt, som däremot förlorade sin kropp.[1]

Oemings återkomstRedigera

2000 återvände von Klempt till slottet i sällskap med sitt barnbarn Inger von Klempt i syfte att styra tillbaka rakten och frambringa apokalypsen. Hellboy och Roger skickades dit för att hindra honom.[1]

FörekomsterRedigera

KällorRedigera

FotnoterRedigera

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Hellboy: Conqueror Worm
  2. The Island

Slumpartad wiki