FANDOM

Projekt Ragna Rok var ett av Hitlers många domedagsprojekt mot slutet av andra världskriget.[1]

ProjektetRedigera

FörberedelsernaRedigera

Projektet var under ledning av general Klaus Werner von Krupt. Fyra andra nyckelpersoner arbetade flera år med förberedelserna till ritualen som skulle vända krigslyckan och säkra Tredje rikets seger. De andra nyckelpersonerna var: Ilsa Haupstein, professor doktor Karl Ruprect Kroenen, Leopold Kurtz och Grigori Rasputin.[1]

RitualenRedigera

Den 23 december 1944 på ön Tarmagant Island utanför Skottlands kust genomförde Rasputin ritualen med hjälp av Ragna Rok motorn. Efter att ritualen var genomförd verkade det som att ingenting hade hänt och då anklagade von Krupt Rasputin för att ha lurat dem men Rasputin visste att någonting hade hänt, han visste bara inte vad.[1]

Hellboys uppdykandeRedigera

På en helt annan plats, East Bromwich i England, var en styrka ur alliansen, under ledning av Sgt. George Whitman, på plats för att förhindra nazisternas projekt. Förutom soldater närvarade även professor Malcolm Frost, Trevor Bruttenholm och mediumet Cynthia Eden-Jones. De befann sig på fel plats för att förhindra nazisternas operation men resultatet av ritualen uppebarade sig mitt ibland dem i form av en explosion. När elden och röken lagt sig satt en liten pojkdemon på marken. Professor Frost ansåg att demonen omedelbart borde dödas men han blev nedröstad. Trevor Bruttenholm namngav pojkdemonen Hellboy och tog med honom tillbaka till USA.[1]

KällorRedigera

FotnoterRedigera

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Hellboy: Seed of Destruction

Slumpartad wiki