FANDOM

Giurescu historien är en serie händelser som involverade B.P.F.F., nazister, vampyren Vladimir Giurescu och gudinnan Hecate.

Giurescu historien tog för B.P.F.F.s del sin början med mordet på museiägaren Howard Steinman vars riktiga namn var Hans Ubler. Bredvid liket påträffades symbolen för Projekt Ragna Rok. Det enda som fattades var en låda som var märkt Giurescu, lot # 666.

Detta inledde jakten på vampyren Vladimir Giurescu som tidigare antagits dött 1944.

B.P.F.F. listade tre möjliga platser för Giurescus hem i Rumänien, enligt legenden måste vampyren återvända hem för att återfå sin kraft.

För att spara tid skickade B.P.F.F. ut tre olika gäng agenter.

Hellboy åkte till första platsen och stötte där på Ilsa Haupstein, Hecate och Vladimir Giurescu.

Clark och Abraham Sapien skickades till den andra platsen där de träffade Rasputin.

Bud Waller, Liz Sherman och Sidney Leach skickades till det tredje målet, ruinerna efter Czege slottet. I källaren hittade de ett dålt rum som visade sig vara ett alkimistlaboratorie. På en bänk finner de en livlös varelse - en Homunculus.

KällorRedigera

Hellboy: Wake the Devil

Slumpartad wiki